Klientų aptarnavimo centras

Darbo laikas

PATKPn

7:00 - 18:00

7:00 - 17:00

Kasos darbo laikas

PATKPn

7:00-11:00, 11:48-16:00

7:00-11:00, 11:48-15:00

Klaipėda

Avarinė tarnyba

Gargždai

Skubi pagalba

Šilutės pl. 26

(8 46) 410 869

 

P.Cvirkos g.15

(8 46) 473 154

Klaipėdos energija : Naujienos

Naujienos

Apklausa: šilumos ūkis klaipėdiečių akimis
2015-10-26 13:46:06

Rinkos tyrimų bendrovė „Eurotela“  šią vasarą atliko klaipėdiečių apklausą, kuria buvo siekiama išsiaiškinti“ vartotojų nuomonę apie centralizuotai miestui šilumą tiekiančios bendrovės AB „Klaipėdos energija“ teikiamų paslaugų kokybę ir kitas energetikos sektoriaus aktualijas.

Apklausoje dalyvavo 405 Klaipėdos daugiabučių namų butų, kitų gyvenamųjų patalpų savininkai ir gyventojai nuo 18 metų amžiaus.
Visą apklausos medžiagą galite peržiūrėti čia

Kas šildo – ne paslaptis
Tokia apklausa Klaipėdoje atliekama jau ketvirtą kartą, todėl tyrimo metu buvo apibendrinami 2005, 2007, 2010 ir 2015 metų duomenys.
„Iš esmės šiemet apklausos anketa buvo identiška, kaip ir ankstesniais metais. Apžvelgiant 10 metų laikotarpį akivaizdžiai matyti, kuriose srityse labiausiai kito klaipėdiečių žinios apie šilumos  sektorių“, - sakė Žydrūnė  Taurinskienė, tyrimui vadovavusi “Eurotela“ projektų vadovė.
Daugumai klaipėdiečių nebekyla klausimas, kas yra pagrindinis šilumos tiekėjas Klaipėdoje ir kuo jis užsiima. Kad šildymas yra pagrindinė AB „Klaipėdos energija” veikla šiemet atsakė 86,3 proc. respondentų, nors prieš penkerius metus (2010 m.) tokių buvo 66,5 proc.
Tyrėjai konstatuoja, kad siekiant atskleisti vartotojų pasitenkinimą AB „Klaipėdos energija” teikiamomis paslaugomis itin svarbus klausimas, kaip jie vertina įmonės praėjusio šildymo sezono veiklą. AB „Klaipėdos energija“ 2014-2015 metų šildymo sezoną „gerai ir labai gerai“ įvertino 77,3 proc. klaipėdiečių. Be to vertinančių centralizuotą šildymą „prastai ir labai prastai“ sumažėjo dvigubai: 2010 metais tokių buvo 19,8 proc., o 2015 metais jau tik 9,1 proc.
Klientai pasuko į internetą
Bene didžiausias pokytis AB „Klaipėdos energija“ klientų įpročiuose – interneto paslaugų populiarumo augimas.
Bendrovei suteikus galimybę paslaugas tvarkyti ir už jas atsiskaityti internete, šiemet anketa papildyta klausimais, kaip gyventojai vertina AB „Klaipėdos energija“ E-paslaugas.
Tyrimo duomenys parodė, kad daugiau nei pusė (59 proc.) tyrimo dalyvių žinojo apie įmonės teikiamas E–paslaugas ir 54,4 proc. jomis naudojasi.
Pozityviai E-paslaugas vertina beveik visi jomis besinaudojantys (96,2 proc.) respondentai (60,8 proc. atsakymų „gerai“ ir 35,4 proc. atsakymų „labai gerai“).
Pagrindiniais naudojimosi E-paslaugomis tikslais įvardinti: apmoku sąskaitas internete (96,2 proc.), deklaruoju karšto vandens prietaisų rodmenis (81,5 proc.), deklaruoju šilumos apskaitos prietaisų rodmenis (49,2 proc.).
Dar vienas ženklus pokytis: per pastarąjį penkmetį į bendrovės Klientų aptarnavimo centrą (KAC) Šilutės  plente ateinančių interesantų sumažėjo penktadaliu. Ir nors skambinančiųjų į KAC išliko tiek pat – apie 50 proc., - atsirado nauja klientų grupė, kurie atsakymų į klausimus prašė KAC elektroniniu paštu (10,8 proc.).
„Elektroninių paslaugų vartojimo augimas išties įspūdingas, juo labiau, kad daugiau nei pusė apklausoje dalyvavusių klaipėdiečių (51,6 proc.) buvo vyresni nei 51 metų amžiaus. Galima daryti prielaidą, jog jaunesnioji klaipėdiečių karta renkasi pigiausią ir greičiausią bendravimo formą - visą informaciją apie bendrovę gauna ir už paslaugas moka interneto erdvėje“, - sakė Ž.Taurinskienė.
Kas reguliuoja šilumą – nebesvarbu?
Nors AB „Klaipėdos energija“ tik tiekia šilumą į miestą, o kiekvienas namas jos pasiima pagal savo poreikius, kas reguliuoja šilumą name, kas atsako už tai, kad bute per karšta ar per šalta, žino vis mažiau klaipėdiečių.
„Tikra tiesa, kad labai smarkiai mažėja klaipėdiečių, žinančių, kas aptarnauja jų namo šildymo sistemą. 2007 metais nežinančiųjų buvo apie trečdalis (29 proc.), 2010 metais to nežinojo jau 40 proc., o 2015 metais jau du trečdaliai (66 proc.). Čia galimos dvi priežastys: arba paslaugos kokybė pagerėjo ir žmonėms nebeaktualu, kas rūpinasi namo šiluma, arba gyventojai dėl šildymo kokybės įprato kreiptis į bendrijos pirmininką ar administratorių, tad tiesiogiai su šildymo sistemų prižiūrėtojais nebendrauja ir nežino, kas juos aptarnauja“, - svarstė tyrimo vadovė.
Pagal apklausos rezultatus matyti ir tai, kad klaipėdiečiai darosi labiau išprusę - daugėja suprantančių, kas yra svarbiausia, norint sutaupyti šilumą. Kad taupymo efektas pagerėtų pakeitus šilumos punktą nauju 2007 m. manė tik 5 proc. apklaustųjų, o 2015 m. jau net 50,4 proc. respondentų.
Išaugo ir suprantančiųjų namo sienų bei stogo apšiltinimo naudą taupant šilumą. 2005 m. šį šilumos taupymo būdą paminėjo 37,7 proc., o 2015 m. – net 80,1 proc. respondentų.
„Tai galima aiškinti įsibėgėjančiu daugiabučių renovacijos procesu, didesne informacijos sklaida apie gyventojams aktualius daugiabučių atnaujinimo programos aspektus“, - sakė  Žydrūnė  Taurinskienė, “Eurotela“ projektų vadovė.