Atsakome į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuotolinės apskaitos karšto vandens skaitiklius2025-06-20

Nauji išmanūs skaitikliai – aiškesnė ir tikslesnė karšto vandens apskaita
Nuo sausio 1 d. įmonės „Klaipėdos vanduo“ ir „Klaipėdos energija“ pradėjo karšto vandens apskaitos atnaujinimą daugiabučiuose Klaipėdoje ir Gargžduose. Iki 2030 metų visuose namuose planuojama įdiegti nuotolinės apskaitos karšto vandens skaitiklius, kurie automatiškai perduos suvartojimo duomenis.
Ką tai reiškia Jums? Paprastumą ir patogumą – nebereikės kas mėnesį patiems deklaruoti skaitiklių rodmenų, o atsiskaitymas už paslaugas taps aiškesnis ir paprastesnis.
Šiuo metu didžioji dalis Klaipėdos ir Gargždų gyventojų atsiskaito atskirai: už vandenį – AB „Klaipėdos vanduo“, už šalto vandens pašildymo paslaugą – AB „Klaipėdos energija“, o karšto vandens apskaitos prietaisų rodmenis turi deklaruoti abiem įmonėms.
Vartotojų patogumui, skaitikliai daugiabučiuose keičiami į naujus, išmanius, kurie leis karšto vandens duomenis perduoti nuotoliniu būdu. O visą karšto vandens apskaitos administravimą perima „Klaipėdos energija“.
Suprantame, kad pokyčiai gali kelti klausimų – ypač kai jie susiję su namais ir kasdieniu gyvenimu. Todėl parengėme aiškų ir paprastą D.U.K. (dažnai užduodamų klausimų) gidą, kuris padės geriau suprasti, kodėl keičiami karšto vandens apskaitos skaitikliai ir kokios naudos tai atneš.
D.U.K.
Ar man reikės sumokėti už naujo skaitiklio įrengimą?
Ne, mokėti už skaitiklio pakeitimą nereikia. Šalto vandens skaitiklius savo lėšomis sumontuoja ir administruoja „Klaipėdos vanduo”, o karšto vandens – „Klaipėdos energija“.
Kaip sužinoti, kada mano būste bus įrengtas nuotolinės apskaitos skaitiklis?
Nuotolinės apskaitos skaitiklių diegimas vyks etapais, atsižvelgiant į esamų skaitiklių metrologinės patikros terminą. Sužinoti informaciją, kuriais metais jūsų namuose bus įrengtas nuotolinės apskaitos karšto vandens skaitiklis, galite virtualiame žemėlapyje, įvedę savo adresą. Virtualus žemėlapis čia.
Ar man vis dar reikės pačiam deklaruoti suvartojamo vandens rodmenis?
Nuotolinės apskaitos skaitiklių dėka Jums patiems kiekvieną mėnesį nebereikės fiksuoti ir deklaruoti vandens suvartojimo rodmenų. Vandens apskaitos prietaisų rodmenų nuskaitymas vyks automatiškai.
Kada bus nuskaitomi rodmenys?
Rodmenys visada bus nuskaitomi automatiškai kiekvieno mėnesio paskutinę dieną. Taigi, nuo šiol mokėsite tiksliai už tokį vandens kiekį, kokį suvartojote nuo pirmos iki paskutinės mėnesio dienos.
Ar nuotolinės apskaitos skaitikliai yra patikimi ir tiksliai fiksuos rodmenis?
Taip, skaitikliai yra sertifikuoti ir atitinka Europos Sąjungos standartų reikalavimus.
Koks yra karšto vandens apskaitos prietaiso aptarnavimo mokestis?
Nuo 2010 m. AB „Klaipėdos energija“ nustatytas karšto vandens apskaitos prietaiso mėnesinis aptarnavimo mokestis yra 0,86 Eur (1,04 Eur su PVM).
Kodėl vartotojui atsisakius įrengti karšto vandens atsiskaitomąjį skaitiklį jo būste, jam bus skaičiuojamas vandens sunaudojimas pagal nustatytas normas, o ne pagal faktinį sunaudojimą?
Šilumos ūkio įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad jeigu butų ir (ar) kitų patalpų savininkai atsisako įleisti šilumos tiekėjo, namo šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojo arba karšto vandens tiekėjo įgaliotus atstovus pagal jų pateiktą raštišką prašymą, minėti asmenys, pagal Šilumos tiekimo ir vartojimo taisykles įforminę savininkų atsisakymą, turi teisę šių patalpų savininkų suvartotą šilumos ir karšto vandens kiekį nustatyti pagal tokiems atvejams Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nustatytą metodiką.
Ką daryti, jei nešyla „gyvatukas“ ar per žema karšto vandens temperatūra?
Gali būti, kad dėl įvairių priežasčių sutriko cirkuliacija karšto vandens stovuose (užsinešė stovai, neveikia cirkuliacinis siurblys ir kt.). Tokiu atveju turite kreiptis į namo administratorių/bendriją arba tiesiogiai į pastato šilumos ir karšto vandens tiekimo sistemų prižiūrėtoją.
Kaip galiu sekti savo skaitiklių rodmenis ir paslaugų informaciją?
Tam rekomenduojama naudotis elektroninėmis paslaugomis. Savitarnoje galite matyti sunaudojimo istoriją, sąskaitas, pateikti užklausas ar užregistruoti problemas – viską atliksite greitai ir patogiai, neišeidami iš namų. Kodėl verta rintis e-paslaugą:
- Sąskaita visuomet Jus pasieks iki 10 mėnesio dienos imtinai;
- Apmokėjimą už paslaugas galėsite atlikti tiesiogiai iš e-paslaugų puslapio;
- Tausosite gamtos išteklius, mažindami popieriaus sunaudojimą;
- Turėsite prieigą prie sąskaitų ir mokėjimų archyvo;
- Galėsite stebėti šilumos ir karšto vandens suvartojimo duomenis bei užsisakyti papildomas paslaugas.
Kaip galiu prisijungti prie e-paslaugos?
Savarankiškai užsiregistruoti galite internetu, adresu www.klenergija.lt, arba paskambinę į AB „Klaipėdos energija“ žemiau nurodytais kontaktais.
Turite papildomų klausimų?
AB „Klaipėdos energija“
Klientų aptarnavimo centras +370 46 392 222
el. paštas [email protected]
AB „Klaipėdos vanduo“
Klientų aptarnavimo centras +370 46 220 220
el. paštas [email protected]