Nuotolinė apskaita
AB „KLAIPĖDOS ENERGIJA“ – KARŠTO VANDENS TIEKĖJAS
AB „Klaipėdos vanduo“ kartu su AB „Klaipėdos energija“, vykdydamos akcininko lūkesčių rašte pavestą užduotį, parengė veiksmų planą, kuriame numatyta iki 2030 m. visiškai modernizuoti vandens apskaitą. Palaipsniui daugiabučiuose namuose bus įrengiami vandens apskaitos prietaisai, kurie nuotoliniu būdu fiksuos ir perduos tiek šalto, tiek karšto vandens suvartojimo duomenis, o karšto vandens tiekėju Klaipėdos ir Gargždų miestuose taps AB „Klaipėdos energija“.
Kas pasikeis sąskaitoje už šilumą AB „Klaipėdos energija“ tapus karšto vandens tiekėju Jūsų name?
Iki šiol didžioji dauguma Klaipėdos ir Gargždų miestų gyventojų už kiekvieną produktą, skirtą karštam vandeniui ruošti, atsiskaito atskirai: už geriamąjį vandenį atsiskaito su geriamojo vandens tiekėju AB „Klaipėdos vanduo“, o už šilumą karštam vandeniui ruošti (vandens pašildymą) – su šilumos tiekėju AB „Klaipėdos energija“, ir karšto vandens apskaitos prietaisų rodmenis turi deklaruoti abiem įmonėms.
AB „Klaipėdos energija“ tapus karšto vandens tiekėju Jūsų name, sąskaitos eilutę „Vandens pašildymas“ (kaina už suvartotą kiekį kWh) pakeis mokestis „Karštas vanduo“, kuris skaičiuojamas Eur/m3 ir kurio kaina skelbiama interneto puslapyje, adresu www.klenergija.lt.
Į AB „Klaipėdos energija“ sąskaitą taip pat bus įtrauktas karšto vandens apskaitos prietaiso aptarnavimo mokestis (iki šilumos tiekėjui tampant karšto vandens tiekėju, tiek šalto, tiek karšto vandens apskaitos prietaisų aptarnavimo mokestis buvo mokamas AB „Klaipėdos vanduo).
Kokias naudas gausite?
- Automatizuotas duomenų perdavimas. Jums patiems nebereikės fiksuoti ir deklaruoti rodmenų.
- Paprastesnis ir aiškesnis atsiskaitymas. Nebereikės kas mėnesį skirtingoms įmonėms pateikinėti karšto vandens rodmenų, nes nuo šiol karšto vandens sąskaita – vieno tiekėjo rankose.
- Tikslūs duomenys. Bus išvengta žmogiškųjų klaidų, kurių pasitaikydavo rankiniu būdu nurodant rodmenis.
- Realiu laiku gaunami duomenys. Atsiras galimybė operatyviai pastebėti galimas avarijas ar gedimus bei taip išvengti vandens nuostolių.
- Atsinaujinanti elektroninė ataskaita. Galėsite nuolat stebėti ir analizuoti savo suvartojimo statistiką.
D.U.K. (dažniausiai užduodami klausimai)
Ar man reikės sumokėti už naujo skaitiklio įrengimą?
Ne, mokėti už skaitiklio pakeitimą nereikia. Šalto vandens skaitiklius savo lėšomis sumontuoja ir administruoja AB „Klaipėdos vanduo”, o karšto vandens – AB „Klaipėdos energija“.
Ar man vis dar reikės pačiam deklaruoti suvartojamo vandens rodmenis?
Nuotolinės apskaitos skaitiklių dėka Jums patiems kiekvieną mėnesį nebereikės fiksuoti ir deklaruoti vandens suvartojimo rodmenų. Vandens apskaitos prietaisų rodmenų nuskaitymas vyks automatiškai.
Kada bus nuskaitomi rodmenys?
Rodmenys visada bus nuskaitomi automatiškai kiekvieno mėnesio paskutinę dieną. Taigi, nuo šiol mokėsite tiksliai už tokį vandens kiekį, kokį suvartojote nuo pirmos iki paskutinės mėnesio dienos.
Ar nuotolinės apskaitos skaitikliai yra patikimi ir tiksliai fiksuos rodmenis?
Taip, skaitikliai yra sertifikuoti ir atitinka Europos Sąjungos standartų reikalavimus.
Koks yra karšto vandens apskaitos prietaiso aptarnavimo mokestis?
Nuo 2010 m. AB „Klaipėdos energija“ nustatytas karšto vandens apskaitos prietaiso mėnesinis aptarnavimo mokestis yra 0,86 Eur (1,04 Eur su PVM).
Kodėl atsisakius leisti įrengti karšto vandens atsiskaitomąjį prietaisą – karšto vandens skaitiklį, yra taikomas normatyvas?
Šilumos ūkio įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad jeigu butų ir (ar) kitų patalpų savininkai atsisako įleisti šilumos tiekėjo, namo šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojo arba karšto vandens tiekėjo įgaliotus atstovus pagal jų pateiktą raštišką prašymą, minėti asmenys, pagal Šilumos tiekimo ir vartojimo taisykles įforminę savininkų atsisakymą, turi teisę šių patalpų savininkų suvartotą šilumos ir karšto vandens kiekį nustatyti pagal tokiems atvejams Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nustatytą metodiką.
Ką daryti jei nešyla „gyvatukas“ ar per žema karšto vandens temperatūra?
Gali būti, kad dėl įvairių priežasčių sutriko cirkuliacija karšto vandens stovuose (užsinešė stovai, neveikia cirkuliacinis siurblys ir kt.). Tokiu atveju turite kreiptis į namo administratorių/bendriją arba tiesiogiai į pastato šilumos ir karšto vandens tiekimo sistemų prižiūrėtoją.
Kodėl verta rinktis e-paslaugą?
- Sąskaita visuomet Jus pasieks iki 10 mėnesio dienos imtinai;
- Apmokėjimą už paslaugas galėsite atlikti tiesiogiai iš e-paslaugų puslapio;
- Tausosite gamtos išteklius, mažindami popieriaus sunaudojimą;
- Turėsite prieigą prie sąskaitų ir mokėjimų archyvo;
- Galėsite stebėti šilumos ir karšto vandens suvartojimo duomenis bei užsisakyti papildomas paslaugas.
Kaip galiu prisijungti prie e-paslaugos?
Savarankiškai užsiregistruoti galite internetu, adresu www.klenergija.lt, arba paskambinę į AB „Klaipėdos energija“ žemiau nurodytais kontaktais.
Turite papildomų klausimų?
AB „Klaipėdos energija“
Klientų aptarnavimo centras +370 46 392 222
el. paštas [email protected]
AB „Klaipėdos vanduo“
Klientų aptarnavimo centras +370 46 220 220
el. paštas [email protected]